Diumenge 9 de juliol, 20 h.
Polly Sussex & Santi Mirón: violes de gamba
La
viola de gamba va ser extraordinàriament apreciada dins els cercles
musicals parissins del barroc. Tant que molts teòrics i intèrprets
actuals consideren aquest lloc i moment com el gran esplendor de
l’instrument. El zenit. La cúspide creativa per sobre de qualsevol
altre compositor i/o indret de la resta d’Europa.
Està
clar que el centre musical per excel·lència a París en aquells
moments era la cort del rei. Allà es concentraven els més eminents
virtuosos de l’instrument i on es traçaven les línies
estilístiques, de gust i refinament de les formes musicals que
pràcticament tota Europa adoptava. Per tant, amb les obres del
programa d’avui es pot percebre l’allunyament estilístic de
Boismortier
que no va formar part d’aquest centre (de fet és un dels primers
compositors que no depenia d’un patró o protector), en comparativa
amb Marais (que tenia el privilegi de ser el músic de cambra del
rei).
En
qualsevol cas, les obres que conformen el programa de concert són
d’una bellesa, delicadesa i originalitat que ens continua commovent
avui dia malgrat els segles:
Joseph Bodin de Boismortier 1689 1755
Premiére Sonata pour deux violes
Gravement
Allemande
Rondeau
Gigue
Marin Marais 1656 1728
Tombeau de Mr. Meliton
J.B. de Boismortier
Troisiéme Sonata pour deux violes
Allemande
Pesament
Lentament
Gigue
M. Marais
Chaconne a deux violes
Santi Mirón (Catalunya) estudia viola da gamba amb Clara Hernández i Pere Ros, abans de ser admès al Conservatori d’Estrasburg, on estudia amb Guido Balestracci i Martin Bauer, i obté la “Medaille d’Or” l’any 2000. Posteriorment continua la seva formació a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), amb Sophie Watillon i Jordi Savall. Ha estat membre del consort de violes Banchetto Musicale (Pere Ros) i L’Amoroso (Guido Balestracci), col·laborant en nombrosos grups i orquestres. Així mateix ha treballat amb directors com Pierre Cao, Robert King, Ottavio Dantone o Tobias Gossmann, entre d’altres.
Premiére Sonata pour deux violes
Gravement
Allemande
Rondeau
Gigue
Marin Marais 1656 1728
Tombeau de Mr. Meliton
J.B. de Boismortier
Troisiéme Sonata pour deux violes
Allemande
Pesament
Lentament
Gigue
M. Marais
Chaconne a deux violes
-------------------------------------------
Polly
Sussex (New Zealand) performs, teaches and researches Baroque Cello and Viola da
Gamba music of the seventeenth and eighteenth centuries. She trained
initially in traditional cello playing at the Akademie musickych umeni
in Prague and in London at the Royal Academy of Music, then privately
with William Pleeth . After obtaining her Ph. D in Music at the
University of Otago, Polly performed freelance. In 2007 and 2008, Polly
undertook further study in the Viol and Early Music at the Hochschule
fuer Kuenste, Bremen, North Germany and in Basel, Switzerland. She plays
all sizes of Viol, including the tiny Pardessus, much loved by French
ladies of the aristocracy before the French Revolution.
Santi Mirón (Catalunya) estudia viola da gamba amb Clara Hernández i Pere Ros, abans de ser admès al Conservatori d’Estrasburg, on estudia amb Guido Balestracci i Martin Bauer, i obté la “Medaille d’Or” l’any 2000. Posteriorment continua la seva formació a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), amb Sophie Watillon i Jordi Savall. Ha estat membre del consort de violes Banchetto Musicale (Pere Ros) i L’Amoroso (Guido Balestracci), col·laborant en nombrosos grups i orquestres. Així mateix ha treballat amb directors com Pierre Cao, Robert King, Ottavio Dantone o Tobias Gossmann, entre d’altres.
Comentarios
Publicar un comentario